top of page

DIY zonnebrilhoesje

Ik had laatst een leuke zonnebril gekocht bij de H&M, maar helaas heb ik geen hoesje ervoor. Nu had ik nog lapjes over van spijkerstof, van het vorige DIY naaiproject, de draagtas. Dus ik dacht dat ga ik daarvoor gebruiken. Ook ga ik voor de eerste keer een rits inzetten, ben benieuwd!

Wat zijn de benodigheden:

- 2 lapjes stof

- Een rits 20 cm

- Fiberfill

- Een snijbord

- Garen

- Een stofsnijder

- Een uitwasbare stift

- Een naaimachine

Stap 1

Snij twee stukken van je voeringstof en twee stukken stof voor de buitenkant van 10.5 cm (L) x 20.5 cm (B) en de fiberfill 9.5 cm (l) x 18.5 cm.

Stap 2

Verkort de rits met de hand, naai over de tanden een paar keer, dan is knip je het overtollige eraf als dit nodig is.

stap 3

Plaats 1 van de stukken van de buitenkant weer rechtop en plaats de rits naar beneden langs de lange zijde. Leg de voeringsstof stuk op de top van de rits, recht naar beneden. Pin op zijn plaats. Met een rits voet, naai alle drie lagen aan elkaar langs de bovenrand.

stap 4

Vouw de genaaide stukken uit de weg als een sandwich de andere helft van de rits tussen de twee andere stukken stof.

Stap 5

Trek de stof lagen weg van de rits, en druk met een strijkijzer. Naai versteviging rond de rits opening.

Stap 6

Speld de voering stoffen aan elkaar en de buitenste stoffen aan elkaar, het vouwen van de naad en rits in de richting van de bekleding. Zorg ervoor dat je de rits half open laat.

Stap 7

Naai de randen van de voering en buitenstof en hou een opening van ongeveer 5 cm op de bodem van de voering. Als je wilt dat het wat steviger wordt naai dan fiberfill mee aan de voeringskant.

Stap 8

Keer je hoesje binnenste buiten via de opening die je gehouden hebt. Naai je voering dicht en strijk je hoesje nog een keer plat, ook je voering.

Stap 9

Klaar is je zonnebrilhoesje!

Waar heb ik benodigheden gekocht:

- 1 lapje - Bij Korteland (2,50 euro)

- Fiberfill - Bij Korteland (5,- per meter)

- Garen - Bij korteland (2,60 euro)

- Rits - Bij Korteland (4,-)

De rits inzetten ging eigenlijk na een paar keer wel goed, ik vind het eindresultaat leuk en zal het zeker nog een keer maken. Ik hoop dat ik jullie geinspireerd hebt om er 1 te maken.

Liefs,

Door Dieh

Recent Posts
    Search By Tags
    Er zijn nog geen tags.
    bottom of page