top of page

Review Dutch comic con 2015

Hello comicbook lovers, mijn naam is Tristan. Door Dieh heeft me gevraagd om een review te schrijven over dutch comic-con. dus bij deze. Ik ben een verwaand comicbook lover en lees er veel. Ik heb er zelf ook een blog over comic voor dummies. Hierin leg ik alles uit wat je al beginnend comicbook lover moet weten.

Dit jaar was het dan eindelijk zover Dutch Comicon de eerst editie ooit op 28 & 29 Maart in de Jaarsbeurs in Utrecht. Allereerst voor de niet Nerd onder ons een uitleg wat Comicon inhoud.

Comicon:

Je kan het eenvoudig zien al een event waar alle nerds,geeks en larpers naar toe gaan. Een echt Nerd fest, hier kan iedereen die een liefde heeft voor Comics ,Games, Fanatasy, anime en cosplay zijn hart ophalen. Het is een event dat is komen overwaaien uit America hier hebben ze tal van Comicons van San Diego tot New York. Deze events staan altijd in het teken van nieuwe releases en je film sterren ontmoeten.

Het is de eerste keer dus verwacht ik niet zoals in America een spektakel waar je u tegen zegt.

Het was op een zaterdag en zondag, vanaf 10.00 tot 18.00 uur. Je kon dagkaarten of weekendkaarten kopen, ik ben zelf het hele weekend geweest. Het event was in 3 hallen verdeeld, hal 1 was waar echt alles van film autoā€™s tot meet and greet was. Hier kon je op de foto in de Batmobiel of in de Ecto 1 uit Ghostbusters. Maar hier waren ook film sterren waar je tegen betaling me op de foto kon of een handtekening kon scoren. De prijzen hier voor liggen voor de Hollander erg hoog van ā‚¬ 35 euro voor een handtekening tot ā‚¬ 45 voor samen op de foto te gaan. In Amerika is dit compleet normaal. Ook was er een cosplay wedstrijd op beide dagen de wedstrijden de onder delen waren:

  • Group

  • Singel

  • Accessoires

Het leuke van deze wedstrijden was dat je mensen zag die alleen in morph suit van Spiderman op kwamen maar ook mensen die maanden aan hun outfit hadden gewerkt. De Jury was een team van internationale Cosplay sterren die al vele prijzen hebben gewonnen.

Ook op de beurs vloer was veel te beleven, dealers vanuit de hele Benelux en zelfs The U.K waren er aanwezig . Dus als je nog een issue miste voor je collectie kon je die zeker hier vinden. Zelf heb ik natuurlijk ook ingeslagen van het maken van mij figure collectie tot het uitbreiden van mijn comic collectie.

Voor de echte comic fan waren er ook de tekenaren van DC, Marvel Darkhorse maar ook van onze eigen Nederlandse stripboeken aanwezig. Het leuke was, ze tekende daar on the spot voor jou wat jij wilde. Dit natuurlijk ook tegen betaling en die kosten waren niet misselijk van ā‚¬100 euro voor alleen een hoofd tot ā‚¬ 300 voor een compleet landschap met personage.

Al met al Dutch Comicon ik kan niet wachten tot volgende jaar. Maar dan wel even beter sparen en dat is ook mijn tip. Als je naar een event als dit gaat spaar van te voren dat je echt kan kopen wat je leuk vind. Want de beurs prijzen zijn vaak hoger dan de normale prijzen.

(foto's zijn van philip romeyn)

Dat is dus Comicon mocht je nog vragen hebben over comics. of wil je weten waar je moet

beginnen als je bijvoorbeeld superman wilt lezen. Check dan mijn blog.

http://comicvoordummies.blogspot.nl/

Hoop jullie snel te zien of van jullie vragen te krijgen.

Life long and prosper.

Recent Posts
    Search By Tags
    Er zijn nog geen tags.
    bottom of page