top of page

DIY make-up kwasten schoonmaken

Dagelijks gebruik ik make-up, ik ben er dol op. Als ik de tijd heb hou ik echt van te tutten. Voornamelijk koop ik make-up van de bodyshop, clinique & Dr. Hauschka. Omdat ik best een moeilijke huid heb, omdat ik vaak ezceem in mijn gezicht heb, gebruik ik het liefst make-up wat zacht voor je huid is en waar geen parfum in zit. Bodyshop, clinique & Dr. Hauschka producten zijn voornamelijk producten die gemaakt zijn van natuurlijke producten en die niet getest zijn op dieren, wat wil voor je nog meer. Het gebruik van make-up kwasten word dan ook steeds meer, het is gewoon hartstikke handig. Ik heb make-up kwasten van de merken Real Techniques, bodyshop en merkloos. Van Real Techniques ben ik fan, graag wil de make-upkwasten voor foundation ect. nog bestellen, ik heb ze nu voor oogschaduw en wenkbrauwenkleur aan te brengen. Deze moeten eigenlijk wekelijks schoongemaakt worden, omdat de kwasten anders de kleuren niet meer mooi kunnen oppakken en omdat er ook bacteriën en huidschilfers in gaan zitten. Je kan natuurlijk ook brushcleaners in de winkel kopen, van onder andere MAC & sephora. Maar je kan het natuurlijk ook zelf doen, dat laat ik je hieronder zien.

Wat zijn de benodigheden:

- Vieze make-up kwasten

- Olijfolie

- Babyshampoo

- Een bord

- Lauw of koud water

- Een gastendoekje

Stap 1

Breng de olie en de shampoo samen op een bord. Doe niet teveel olie erop, dan merk je echt aan je kwasten, dan worden ze vettig en kan je ze nog een keer wassen.

Stap 2

Meng de kwasten met de olie en de shampoo. Vervolgens spoel je ze onder kraan af met lauw of koud water. Let op dat hierbij het ijzeren deel niet nat wordt, dit kan dan gaan roesten.

Stap 3

Als je al je kwasten heb gewassen, ga je ze weer in vorm buigen. Dit je doe je gewoonweg met je vingers. Probeer ze met haren mee te vormen anders gaan de haren uit elkaar staan en dat zou natuurlijk zonde wezen.

Stap 4

Leg je kwasten daarna op een handdoek of een gastendoek om ze te laten drogen. Laat je kwasten niet rechtop staan, dan kan het water als nog naar beneden lopen waardoor het ijzeren deel als nog kan gaan roesten. Het kan nog een dag duren voor dat ze droog zijn.

Tip: je kan ook nog de handvaten schoonmaken met alcohol met een watje of een tissue.

Waar kan je de benodigheden kopen:

Natusan shampoo - Kruidvat (2.55 euro)

olijfolie - Albert Heijn (1,89 euro)

Handdoek - Zeeman (2,50 euro)

Liefs

Door Dieh

Recent Posts
    Search By Tags
    Er zijn nog geen tags.
    bottom of page